fredag den 2. august 2013

Himmerlands Ungdomsskole

Himmerlands-Ungdomsskole

Smile Forever


Hvad er HU?

adresse: Elevvej 10 Havbro, 9600 Aars 

HU også kendt som Himmerlands Ungdomsskole, er en Ungdomsskole hvor unge kan komme ind og være iblandt andre unge mennesker. Skolen har eksisteret i mange mange år, og har for ikke lang tid haft 90-års jubilærum, hvor alle tidligere elever kom tilbage for at gense deres gamle skole.

Skolen giver flere muligheder for dig at være dig, og at udfordre dig på forskellige måder, både fysisk og psygisk. 
HU giver dig muligheder for at være creativ på alle mulig måder, lige fra at bygge forskellige ting, til at være kreativ i billedekunst, til madlavning i skolen´s madlavningsrum, klik på teksten Smile Forever for at høre mere om Skolen i dagens dato :)

Smile Forever 



Himmerlands Ungdomsskole er en skole som vil give dig mange muligheder for at finde dig selv, og at danne dig nye venner, samtidig med fagene som undervises af nogle af de bedste lærer du kan komme i tanke om hvis du spørger mig som gammel HU´er , så kan du ikke gøre andet end at besøge HU på deres hjemmeside: Himmerlands-Ungdomsskole

Du kan også gå ind på skolen´s Facebook side, og se skolens nye opdateringer -- >> Facebook - Himmerlands Ungdomsskole

I løbet af året 12/13 har skolen skiftet forstander, og de har fundet en ny for ikke lang tid siden, hvis i ønsker at høre kort om ham kan i gå ind på navnet! -->> Jesper Lauberg  

I året 11/12 var vi omkring de 113 elever 
året 12/13 var de 90 
i år 13/14 er det 80 - hvis du er interesseret i gode oplevelser, ny viden, nye omgivelser, så skal du vælge HU med garanti.

Glem ikke dette: Ingen er ens, alle er forskellige men vi er alle lige og derfor skal du vælge HU. 

HU er skolen hvor alle er velkommende, alle størrelser, personligheder, problemer. Alle er velkommende på Efterskolen. 

Hvorfor valgte jeg HU?

Jeg valgte Himmerlands Ungdomsskole fordi jeg har en bror der gik på skolen. 

Jeg var meget usikker på hvorvidt jeg skulle gøre det fordi jeg var bange for at træde ud i samfundet. Men at tage 1 år på Himmerlands Ungddomskole var et af det bedste ting jeg har gjort i de 18 år jeg har levet i!  

 

Mine Minder Om HU 11/12 

 

Jeg har ikke haft det bedste minder med mig inden jeg startede HU, da jeg har haft nogle vanskligheder gennem folkeskolen. Jeg var usikker på mig selv, jeg var negativ, jeg hadet alt og alle.

Men jeg tog skridet ud, og tog en tur på efterskole.

I starten var jeg usikker og viste de ved at være vild og helt oppe og køre fordi jeg kendte skolen, jeg anede ikke hvordan jeg skulle omgåes med de andre unge. 

Men jeg var så heldig at have nogle dejlige lærer der tog hver elev seriøs på deres egne måder, og med hjælp fra min Kontaktlærer, Ganglærer, Musik og Engelsk lærer, lærte jeg at kontrolere mine blandede følelser. 

Sammen med mine nye venner lærte jeg også hurtig at selvom jeg er underlig og ikke den kønneste på jorden, er jeg accepteret for den jeg er. Jeg lærte jeg skulle bare være mig istedet for at være en jeg ikke er! 

Jeg er nu i dag snart 2.G´er på Viborg Katedralskole, og jeg er takket være Himmerlands-Ungddomskole blevet en mere positiv og glad ung pige. Jeg er ikke længere bange for at gemme mig fra andre, fordi HU lærte mig en vigtig ting, "Det man dybest inde vil, når man"  Det står skrevet på HU stenen lige ved indgangen til skolen. forstår du budskabet har du taget det største minde med dig fra mig om Himmerlands Ungdomsskole. 

Uden HU stod jeg ikke som VK´er og snart i gang med andet år af Gymnasiet. 


Det er også mit bedste råd til dig kære læsere! 












- Don´t Forget To Smile! 

 

 

1 kommentar: